تفاوت نوع استخدام در كاهش انگيزه كاركنان اورژانس مؤثر است

 

 
مدير مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي جهرم عدم يكنواختي در استخدام نيرو و تفاوت حقوق پرسنل را در كاهش انگيزه كاركنان مؤثر دانست.
محمد يوسف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: بايد در امر استخدام نيروها به صورت يكسان عمل شود چرا كه خدمات و تسهيلات تنها شامل بخش خاصي از نيروهاي استخدامي مي‌شود.
دير مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي جهرم با انتقاد از ضعف اطلاع‌رساني در مورد وظايف، مأموريت‌ها و عملكرد اورژانس گفت: بايد از طريق صدا و سيما، نماز جمعه و جماعت،‌حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و سخنراني براي دانش‌آموزان و دانشجويان، اين ضعف اطلاع‌رساني را برطرف كرد.
وي با بيان اينكه برخي از تماس‌هايي كه با اورژانس گرفته مي‌شود موردهاي اورژانسي نيست، به مراجعه خود خواسته 80 درصد بيماران قلب به بيمارستان‌ها اشاره كرد و گفت: حداكثر زمان رسيدن به صحنه حوادث شهري پنج دقيقه و حوادث جاده‌اي 10 دقيقه است.
يوسف‌زاده ارائه خدمات به روستاها را به دليل خرابي جاده‌ها مشكل دانست و افزود: حدود شش ماه پيش قرار بود يك فروند چرخ‌بال به اورژانس جهرم اختصاص داده شود كه هنوز اين وعده عملياتي نشده است.
مدير مركز فوريت‌هاي پزشكي جهرم با اشاره به مطلوب بودن سطح امكانات اورژانس ابراز داشت: فاصله بين پايگاه‌هاي اورژانس اين شهرستان‌ حدود 25 كيلومتر است و عمده اين پايگاه‌ها حدود 90 درصد استانداردهاي لازم را دارا هستند، به طوري كه اورژانس جهرم را مي‌توان در ميان 42 دانشگاه علوم پزشكي، داراي موفقيت بيشتري دانست.
وي با انتقاد از رفتارهاي ناپسند و حتي فحاشي برخي مردم به اپراتورها، امدادگران و تكنسين‌ها با تأكيد بر لزوم به كارگيري يك روانشناس در واحدهاي اورژانسي، بيان داشت: به همين دليل سمينار استرس‌هاي شغلي را در راستاي كاهش فشار و استرس ناشي از انجام كار، برگزار كرديم.
يوسف‌زاده اضافه كرد: در حال حاضر پرسنل كافي در اورژانس جهرم وجود ندارد و نيازمند هشت تكنسين اورژانس هستيم.
وي همچنين به مشكل استخدامي نيروهاي اورژانس نيز اشاره كرد و ادامه داد: با وجود اينكه كمبود نيروها با اضافه‌كاري پرسنل موجود جبران مي‌شود، اما مشكل استخدامي آنها حل نشده است.
مدير مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي شهرستان جهرم در ادامه ابراز داشت: در جمع حدود 90 نفر در اورژانس جهرم مشغول به كار هستند كه در چند گروه كاري به شرح استخدام رسمي، استخدام پيماني، شبه پيماني، قراردادي، شركتي و تعدادي نيز بر اساس ماده 47 به انجام وظيفه مشغول هستند.
يوسف‌زاده عدم يكنواختي استخدام نيروها و تفاوت حقوق آنان را در كاهش انگيزه كاركنان مؤثر دانست و تصريح كرد: بايد در امر استخدام نيروها به صورت يكسان عمل شود چرا كه عدم يكنواختي استخدام نيروها در ارائه خدمات و تسهيلات به آنان تأثير بسزايي دارد و خدمات و تسهيلات تنها شامل بخش خاصي از كاركنان استخدامي مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط
آخرین مطالب


--------------------------------------------------------------------------------