اختراع رگ یاب هوشمند توسط جوان تبریزی(فارغ التحصيل فوريت دانشگاه تبريز)

 

اختراع رگ یاب هوشمند توسط جوان تبریزی(فارغ التحصيل فوريت دانشگاه تبريز)

 

اکونیوز:جوان تبریزی دستگاه رگ یاب هوشمند با بازوی رباتیک اختراع کرد.

 

 


به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،
"یوسف رفیعی" در خصوص اختراع خود اظهار داشت: در برخی از بیماران دسترسی به رگ در بافت‌های بدن سخت و یا غیرممکن بوده و برای مایع درمانی یا تزریق سرم مجبور به انجام عمل جراحی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از این دستگاه می‌تواند به صورت اتوماتیک و با رعایت اصول و موازین علمی و با فاصله زمانی 30 تا 300 ثانیه، تمام رگ‌های سطحی و عمقی را از اندام‌های بدن پیدا کرده و برای مایع درمانی آماده کند.
رفیعی ادامه داد: بازوی رباتیک این دستگاه پس از پایان همه مراحل نمایان سازی عروق توسط سایر آیتم‌های الکترومکانیکی موجود در آن، قادر است سرم یا داروهای وریدی را از طریق عروق به بدن منتقل کند.
وی گفت: این ربات بازو، با سیستم بینایی خاص خود تصاویر داخل فضای عملکردی دستگاه را از طریق دوربین از محیط دریافت و پس از انجام پردازش بر روی آنها در کامپیوتر،‌ فرامین لازم را برای جابه‌جایی برانول یا سرنگ به محل عروق مورد نظر ارسال می‌کند.
وی اظهارکرد: بدین ترتیب دخالت انسان و پرسنل درمانی در این فرآیند به طور کامل حذف شده و کل عملیات حرکت در امتداد بافت مورد نظر توسط بازوی مصنوعی صورت می‌گیرد.
این مخترع جوان با اشاره به اینکه این دستگاه نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال عفونت به بیمار یا پرسنل درمانی دارد، افزود: این دستگاه قابلیت استفاده از سنسورهای تشخیص خون عروقی و تشخیص نبض را دارد.
بر اساس این گزارش، یوسف رفیعی، فارغ‌التحصیل فوریت‌های پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همکار این دانشگاه بوده و از سوی سازمان نظام پرستاری به‌عنوان طب اورژانس نمونه آذربایجان شرقی در سال 90 انتخاب شده است.
کسب همزمان سه دیپلم افتخار،‌ دو مدال طلا و یک مدال برنز از سلسله همایش‌های بین‌المللی اختراعات استکهلم سوئد و بخارست رومانی و زاگراب کرواسی به‌عنوان مخترع برتر و پایه‌گذار آی وی تراپی (درمان وریدی) الکترومکانیکال رباتیک برای نخستین بار در جهان از افتخاران وی است.
همچنین نسخه غیررباتیک این دستگاه در همایش اختراعات ژنو فروردین‌ماه سال جاری مدال نقره و دیپلم افتخار را از آن خود کرد.
نسخه غیررباتیک اختراع مزبور در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده و اظهارنامه ثبت نسخه رباتیک نیز در دست بوده و در حال طی مراحل نهایی ثبت در این شرکت است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط
آخرین مطالب


--------------------------------------------------------------------------------