Oxylator

Oxylator یك سیستم تنفس  مصنوعی و احیا در شرایط اورژانس می باشد كه بر اساس فشار بازدمی بیمار عمل كرده و برای پرسنل بیمارستان و اورژانس طراحی شده است.  این وسیله ساده، ایمن و موثر، اكسیژن لازم را در زمان احیا به بیمار انتقال می دهد و مشكلات مربوط به ونتیلاتورهای time-cycle و تجهیزات ماسك دار را به صورت چشم گیری كاهش می دهد.  

 
 

Oxylator ميزان تهويه كافي براي هر بیمار را به شكل خود كار از طریق یك سیستم منحصر به فرد اندازه گیری فشار و جریان تامین می كند كه انجام بازدم بشكل پسیو را ممكن می سازد. تكنولوژی منحصر به فرد این وسیله به امدادگر اجازه می دهد تا صحیح ترین روش تنفس مصنوعی را اعمال كند.

Oxylator  ها وسایل تنفسی/ احیا یی هستند كه با اكسیژن و بر اساس پاسخ تنفسی خود بیمار عمل می كنند و به منظور حمایت از تنفس بیماران اورژانسی با وزن بیش از 10 كیلوگرم (22 پوند) مورد اسنفاده قرار می گیرند. با بهره مندی از یك تكنیك ابداعی منحصر بفرد، Oxylator ها به سادگی، با بیشترین ایمنی و به موثرترین شكل كار می كنند و به امدادگران فرصت می دهند تا هنگام تنفس مصنوعی موقتی و اورژانس، بهترین عكس العمل را نشان دهند.

سازمان دارو و غذای آمریكا (FDA) ، اOxylator  را در كلاس II (دو) با كد محصول 73BTL قرار داده است. تمام استانداردهی اجرایی موجود در ASTM F920-85 و ISO 8382 در این وسایل  رعایت  شده است. Oxylator بر اساس نظر JAMA (دستورالعملهای احیای قلبی ریوی و مراقبت قلبی اورژانس) تدوین شده توسط انجمن قلب آمریكا، در كلاسI  (یك) قرار می گیرد.

Oxylator احیاگری است كه با پاسخ تنفسی بیمار كار می كند و با دو المان عملكردی مجزا طی سیكل ونتیلاتوری كار می باشد.

ابتدا در فاز دم از سیكل ونتیلاتوری، یك فشار تنظیمی داریم كه بعنوان فشار اولیه معرفی می شود، سپس فاز بازدم پسیو است كه با جریان راه اندازی می شود.

Oxylator قبل از تكمیل بازدم، فاز دم جدید را آغاز نمی كند. نقطه شروع دم جدید بین 2-4 سانتی مترآب از PEEP در مد اتوماتیك و در مد دستی حداقل می باشد. بدین وسیله حبس نفس و مشكلات مرتبط با آن كاملا حذف می شود.  در انتهای فاز بازدم سیكل دم بعدی راه اندازی می شود، بنابراین فاز دم جدید به جریان حساس می باشد.

طراحی oxylator به گونه ای است كه ویژگیهای منحصر به فرد زیادی كه تنها در ونتیلاتورها پیدا می شود را ارائه می دهد. Oxylator ابزاری كارآمد برای تنفس مصنوعی هنگام احیای قلبی عروقی(CPR) می باشد.

Oxylator وسیله ایست كه با تركیب قابلیتهای احیاگر(resuscitator) و ونتیلاتور طراحی و ساخته شده است. این وسیله حداكثر انعطاف پذیری، ایمنی و اثربخشی را تواما داراست

 

ویژگیهای كلیدی تكنولوژی Oxylator :

²قابلیت انتخاب فشار ماكزیمم طی فاز دم از یك سیكل تنفسی را دارد.

²به عنوان یك تولید كننده جریان ثابت، تنظیم اكسیژن یا هوای فشرده شده را یا با یك ماسك یا با لوله ای اندوتراشه میسر می كند.

²به امدادگر با یك باز خورد(فیدبك) اجازه می دهد تا بلافاصله از انسداد مسیر تنفسی و تهویه نامناسب آگاه شود و به این ترتیب درمان تنفس مصنوعی را بهبود می بخشد.

²وقتی از این وسیله همزمان با فشردن قفسه سینه استفاده می شود، به شكل خودكار با این حركات ریتمیك هماهنگ می شود و یك cpr دو نفره موثر و ایمن را فراهم می آورد.

²در حالت اتوماتیك به امدادگر اجازه می دهد كه با استفاده از دو دست برای نگهداشتن ماسك بهتر عمل كند و خستگی كمتری هم داشته باشد.

²در حالت اتوماتیك حداقلPEEP مینیمال در كمتر از 4 سانتی متر آب نگه داشته می شود.

²به امدادگر این اجازه را می دهد كه هنگام مواجهه با یك ریه با كمپلیانس غیر طبیعی به شكل دستی سیكل تنفسی را فعال كنند.

²در صورت عدم نیاز به احیا عمل دم را مهیا می سازد. این عمل زمانی برجسته می شود كه احیا مجددا شروع شود.

²با یك ساختار ساده به كاربر اجازه می دهد كه اجزای آنرا بدون ابزاری از هم جدا كند تا از تمیز و ضد عفونی بودن سیستم مطمئن باشد.

²امدادگر آموزش دیده می تواند بهتر یا بدتر شدن شرایط ریه بیمار را مشاهده و بررسی كند.

²یك فیلتر ضد ویروس- باكتری را در صورت لزوم می توان در محل اتصال وسیله به بیمار قرار داد.

²با  oxylatorحبس تنفس، یا افزیش تدریجی PEEP كه در سیستمهای time/volume cycle روی می دهد، حذف می شود.

²بدون توجه به تنظیمات فشار یا كمپلیانس ریه در مد اتوماتیك، حجم دقیقه ای
 (Minute Volume) همیشه ثابت نگه داشته می شود،

²طی سیكل ونتیلاتوری، سیستم همواره در مسیر هوایی، فشار مثبت را نگه می دارد مگر اینكه خود بیمار فشار منفی وارد كند كه در اینصورت سیستم به بیمار اجازه بر آورده كردن نیازش را از طریق خودش می دهد.

²به دلیل تكنولوژی ابداعی منحصر بفرد، oxylator به شكل خودكار با ریتم خود بیمار كار می‌كند در صورتیكه بیمار شروع به دم خودبخودی كند دچار هیچ گونه خطا و مشكلی نمی شود.

²اكسیژن برای راه اندازی وسیله هدر نمی رود.

²بدلیل دارا بودن فقط یك قسمت متحرك، میزان خرابی این وسیله به حداقل ممكن می رسد.

  http://www.sharehmr1.blogfa.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:OXYLATOR,اورژانس 115 مشهد,,
ارسال توسط مديريت وبلاگ احياء
آخرین مطالب


--------------------------------------------------------------------------------